Ampun Dipinta.. Balik2 Cerita Raya...

Ye laaaaah.. selagi blum abis raya "raya kan sebulan" Selagik tulah cerita raya.. betul x mak2nye? hihihi...

Ni nak cite pasal raya kat KL.. Malam Raya 1 dan Hari Raya 2.. Pas abis beraya di pagi dan tghr raya.. kami skluarge pun balik la rumah dulu.. ye lah.. badan rasa letih.. belengas.. so kenalah mandi2.. tido2 dulu.. barulah fresh nak continue raya...

Bangun tido.. I pun call lah Nenma tny nak beraya mane malam tuh.. Nenma kate kene tepon dulu sedara mare tgk sape yg ada... Tp biler dah bersiap2 sedondon semua... Tadek la plak yang available.. "Oh tidaaaak!!

Nenma kate "Ape susah.. jom braye kat Paradigm Mall.." laaaa plaaaaak.. eii x syok nyer braye kat shopping complex.. buat nak nangis jeks...

Tgh bersiap2 nak pi kluar... 

Chaaaaak!!!



Cube la tgk si kenit tuh...
Sedaya upaya nak mengintip mama dia.. hik hik...

Raya kedua... Pagik2 lagi dah siapkan bdak2 nak pi raya... Nenma pun dah watsap semua org utk bersiap sedia keluar "Pukul 10 jumpa kat umah Auntie Mama".. Kononyer nak pi mamak dulu.. tp mamak tutup!!! Huk huk.. Mamak pun beraya dah.. betul gak kan..

Dgn perut yg kosong pi rumah yg pertama.. Doa dah harapan adalah juadah.. hihi.. "Eeeiii tak tau maluu.. " ada aku kesah? muahahaha.. Memang sah ada!! Terhidang lah.. laksa Johor dan me goreng basah.. sluuuurpp...

Adek... relax jeks..


Alalala.. buah hati mama dua org nih...

Farissa plak.. jumpe sepupu2 dia.. sibuk ajak main UNO..
Tgk lah Ruzain.. nak main gaks..
Nak elakkan dari kacau kakak dia..
Kasik pegang satu kad...


Nenma ngan Tok Ayah rancak berbual dgn Tok Chit..




Pas boring main UNO.. Ruzain ajak abg sepupu dia yg lain main ngan dia...
Main tembak2.. Kat rumah tadek toy nih..



Last skalik.. Mama ngah pun sampai.. Lengkaplah gambo Family...:)
Amik gambo skalik lg..

Matching kan I ngan Farissa??


Pastuh tadek lg rumah nak beraya..
Sebab semua balik kampung...
Alamatnyer.. sblum balik umah..
I teringin nak minum Root Beer Float A&W..
Singgah la kat area Kinrara...

Oh yaa... pastuh mengidam waffle ni la kan..
Panas2 sejuk...
Sedaaaaaaaap....



Ok ok... Sampai sini jeks...
Jamulah mate gambo2 comel anakku Muhammad Ruzain ya..
Nanti esok cite lagik...
Byeeeeees....




Comments

ayahmamilisa said…
eh takdela tak jemu pun baca cerita raya :) seronok tau baca pengalaman raya masing2 ;)
sronokkan? I pun suke sgt bace crita2 dari bloggers yg lain..